اگه میخواید تو اینستاگرام یه پیج فروشگاهی راه بندازید که موفق بشه و بتونید فروش خوبی داشته باشید، باید چند نکته رو رعایت کنید. اینجا به شما میگم که چطور میتونید پیجتون رو جوری بچینید که هم خوشگل باشه، هم کاربر جذب کنه و هم تبدیل به مشتری بشه.
سلفی و نیمرخ نزنید: عکس پروفایل شما باید صاف و رو به دوربین باشه. عکسهای نیمرخ یا سلفی باعث میشه احساس حرفهای بودن رو از دست بدید.
از شانه به بالا: عکس رو از شانه به بالا بگیرید. اینطوری بیشتر به چشم میاید.
بکگراند مرتبط با بیزینس: پسزمینه عکس باید با نوع کسبوکار شما همخوانی داشته باشه، اگه قرار هست رنگ استفاده بشه بهتره رنگ برند باشه.
استفاده از لوگو: اگه لوگو دارید، حتما از اون برای عکس پروفایل استفاده کنید. این باعث میشه که برند شما راحتتر شناخته بشه.
نام پیج باید مرتبط باشه: اسم پیج رو جوری بذارید که مستقیم بگه چی میفروشید و ترکیبی از اسم و محصول باشه مثلا “خرید فالوور اینستاگرام | پلاس فالوور”
خط اول معرفی کنید: اولین خط باید شما یا برندتون رو معرفی کنه. مثلا “ما یه برند تازه در دنیای مدیم” یا “فروشگاه آنلاین لوازم الکترونیکی”.
خط دوم بیان کنید چه چیزی رو به مشتری میدید: مثلا “اینجا قراره استایل شخصی خودت رو پیدا کنی”.
آدرس کوتاه رو بذارید: اگه وبسایت دارید، آدرسش رو اینجا بزارید.
کال تو اکشن داشته باشید: آخرش یه دعوت به اقدام بذارید. مثلا “برای خرید وارد سایت بشید” یا “از تخفیفهای ما استفاده کنید”.
آی دی کوتاه و ساده باشه: مشتری خیلی ساده و راحت یادش بمونه. مثلا یه اسم ساده بدون نقطه یا آندرلاین.
با کسبوکار مرتبط باشه: مطمئن بشید که اسم آی دی به نوع کسبوکارتون مربوطه. این باعث میشه که برند شما تو ذهن مشتری بمونه.
درباره ما: یه هایلایت بذارید که در مورد برندتون توضیح بدید. اینجوری مشتریها میفهمند شما کی هستید و چه خدماتی ارائه میکنید.
تماس با ما: شماره تماس، ایمیل یا روشهای دیگه برای ارتباط با شما.
رضایت مشتری: چند تا نظرات خوب از مشتریها رو به نمایش بذارید تا اعتماد مشتریان جدید جلب بشه.
نحوه ثبت سفارش: توضیح بدید که مشتریها چطور میتونند سفارش بدن.
کد رهگیری: اگه وبسایت ندارید، میتونید این هایلایت رو برای کد رهگیری سفارشات بزارید.
ریلز: ریلز یکی از بهترین ابزارها برای جذب مخاطب بیشتر هست. از این قابلیت برای تولید محتوای کوتاه و جذاب استفاده کنید که محصولات شما رو به نمایش بذاره.
استوریها: استوریها فرصتی عالی برای تعامل با فالوورها هستند. میتونید تخفیفها، نظرسنجیها، یا پشت صحنه کار رو به اشتراک بذارید.
پستها و ویدیوهای معمولی: اگه میخواهید محتوای بیشتر و مفصلتری منتشر کنید، از پستها و ویدیوهای معمولی استفاده کنید.
لایو برای ارتباط مستقیم: لایو یکی از بهترین راهها برای برقراری ارتباط مستقیم با فالوورهاست. با لایو، میتونید به سوالات مشتریها پاسخ بدید و مشکلاتشون رو حل کنید. این باعث میشه احساس اعتماد بیشتری نسبت به برند شما پیدا کنن.
دو خط اول باید قلاب باشه: اولین دو خط اول از کپشن خیلی مهمه! باید جذاب و جلب توجهکننده باشه تا مخاطب بخواد ادامهی پست رو بخونه.
بدنه: توضیحات تکمیلی و محتوای اصلی پست باید در بدنه کپشن باشه. این بخش باید به وضوح اطلاعات لازم رو ارائه بده.
کال تو اکشن در آخر: در انتهای کپشن از کال تو اکشن استفاده کنید. مثلا “برای خرید همین الان به لینک بالا مراجعه کنید” یا “نظرتون رو کامنت کنید”.
هشتگهای مرتبط: استفاده از هشتگهای مناسب میتونه به دیده شدن پست کمک کنه. هشتگهای مرتبط به پست را از عمومی به تخصصی دستهبندی کنید (برای مثال برای مد از هشتگ عمومی فشن استفاده کنید و به سمت هشتگ های تخصصی ادامه بدید) و حتما تعداد مناسب و منطقی برای استفاده انتخاب کنید.
در نهایت، اگه به دنبال خدمات حرفهای در زمینه افزایش فالوور و رشد کسبوکار آنلاین خودتون هستید، به پلاس فالوور مراجعه کنید. این سایت با ارائه خدمات مختلف در شبکههای اجتماعی به شما کمک میکنه تا پیج شما سریعتر دیده بشه و تعامل بیشتری داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع کار، به پلاس فالوور مراجعه کنید.